


Digital Μarketing
Διαφήμιση στο Ίντερνετ

Έξοδο ή Επένδυση το Digital Marketing;
Αν πιστεύετε ότι η εταιρεία σας χρειάζεται τη διαφήμιση ως εργαλείο ανάπτυξης, τότε σίγουρα γνωρίζετε και τη σημασία της προβολής της επιχείρησής σας στο internet.

Όταν η Ιστοσελίδα σας, δεν είναι απλά μία ακόμα ιστοσελίδα...
Χρειάζεται απλά να υπενθυμίσουμε πως τα τελευταία χρόνια η διαφήμιση και η επικοινωνία μετακινούνται με αυξανόμενο ρυθμό από τα παραδοσιακά μέσα όπως η τηλεόραση, ο τύπος και η out door επικοινωνία, στο διαδίκτυο. Η ανάπτυξη του digital marketing και της διαφημιστικής προβολής γενικά μέσα από το διαδίκτυο, συμβαδίζει με την αύξηση της χρήσης και της επιρροής του.
Η ταχύτατη εξέλιξη των τεχνολογιών ευνοεί την πιο γρήγορη και οικονομική προσέγγιση του κοινού και των καταναλωτών, αλλά και ο διαφορετικός τρόπος ανάγνωσης των μηνυμάτων, μέσα από τα ηλεκτρονικά μέσα, δημιουργούν ένα καινούργιο τοπίο για το marketing.
Αυτό δημιούργησε και την ανάγκη για θέσπιση νέων κανόνων, προσαρμογή της στρατηγικής marketing στα νέα δεδομένα, αναζήτηση των νέων ευκαιριών που προσφέρονται, με αποτέλεσμα να μιλάμε για ένα νέο περιβάλλον marketing, αυτό που ονομάζουμε διαδικτυακό μάρκετινγκ (digital ή web marketing)
Πλέον δεν μιλάμε απλώς για αλλαγή των αρχών και της λειτουργίας του marketing, αλλά για την προσαρμογή τους σε ένα νέο περιβάλλον όπου όλα είναι μετρήσιμα με απόλυτη ακρίβεια.

Τι είναι το Digital Marketing;
Το Digital Marketing είναι το μάρκετινγκ προϊόντων και υπηρεσιών που διενεργείται μέσω διαδικτύου και χρησιμοποιεί μεθόδους και εφαρμογές που αναπτύσσονται σε αυτό, όπως:
Social Media Marketing γνωστό και σαν SMM είναι μια μορφή διαδικτυακού μάρκετινγκ που πραγματοποιείται μέσα απο διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να επιτύχει τους στόχους της επικοινωνίας και branding. Το κοινωνικό μάρκετινγκ μέσων ενημέρωσης καλύπτει κυρίως δραστηριότητες που αφορούν την κοινωνική ανταλλαγή περιεχομένου, βίντεο και εικόνες για εμπορικούς σκοπούς, καθώς και πληρωμένη διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για την Ελλάδα τα πιο επιτυχημένα κοινωνικά δίκτυα είναι το Facebook το Twitter και το Linkedin. Κοινωνικά μέσα όπως το Reddit και το Pinterest δεν έχουν ακόμα καταφέρει να διεισδύσουν επαρκώς στην Ελληνική αγορά σε αντίθεση με το Snapchat που διαρκώς κερδίζει έδαφος στην Ελλάδα.
Optimization γνωστό και σαν SEO είναι η διαδικασία κατά την οποία πραγματοποιούμε ενέργειες βελτιστοποιήσης εσωτερικά και εξωτερικά από την ιστοσελίδα μας ώστε να κερδίσουμε οργανικά πιο ψηλές θέσεις. Εσωτερικά, μέσα απο τεχνικές διορθώσεις βοηθάμε τις μηχανές αναζήτησης να καταλαβαίνουν τι διαβάζουν (λέγεται onpage seo) ενώ εξωτερικά αποκτώντας συνδέσμους (backlinks) από άλλες ιστοσελίδες – σκεφτείτε το σαν PR, όσα περισσότερα website αναφέρουν την σελίδα σας τόσο πιο πολύ ανεβαίνετε στα “μάτια” της Google και συνεπώς στις κατατάξεις (λέγεται και off site seo). Το SEO μπορεί να πάρει 2-12 μήνες για τα πρώτα ενδεικτικά αποτελέσματα και είναι επίπονη διαδικασία γι’αυτό και το σωστό SEO συνήθως έχει υψηλό κόστος. Καμία εταιρεία δεν μπορεί να δώσει εγγυήσεις στους πελάτες της για το που θα φτάσουν καθώς η Google δεν αποτελεί ιδιοκτησία του κάθε προγραμματιστή και κατ’ επέκταση δεν είναι εφικτό να υπολογιστεί σε ποια θέση θα φτάσει η ιστοσελίδα, πότε θα αλλάξει ο αλγόριθμος ή ποια τακτική θα ισχύει με το επόμενο algo update όπου και μπορεί να εξαφανιστεί το site σας ή να ανέβετε πιο πάνω σε θέση. Μέσα όμως απο κάποιες προσιτές τακτικές έχουμε δει να υπάρχουν αποτέλεσμα από την 1η εβδομάδα κιόλας, χωρίς βέβαια να ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις.
Το Search Engine Marketing γνωστό σαν SEM είναι η διαδικασία κατά την οποία φροντίζουμε οι μηχανές αναζήτησης να εμφανίζουν την ιστοσελίδα μας στα πρώτα αποτελέσματα ανεξάρτητα του τρόπου που ψάχνει ο χρήστης. Εάν για παράδειγμα αναζητά “γυναικεία παπούτσια” ή “ginekia papoutsia” ή ακόμα και ανορθόγραφα, με λάθη “γυνεκια παπούτσια”, με σωστό SEM η σελίδα σας θα εμφανίζεται πάντα στα πρώτα αποτελέσματα. Κρίνοντας ακόμα και απο εσάς τους ίδιους, θα καταλάβετε πως σχεδόν κανείς δεν φτάνει μέχρι την δεύτερη σελίδα στο Google για να βρει κάτι που ψάχνει εκτός αν είναι πολύ εξεζητημένο. Οπότε ακόμα και εάν η σελίδα σας υπερτερεί σε περιεχόμενο και εμφάνιση εάν δεν εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων είναι σχετικά δύσκολο ο υποψήφιος πελάτης να σας βρεί. Τις πρώτες θέσεις στο Google τις επιτυγχάνουμε με την μέθοδο PPC (Pay Per Click)
Εάν στις μέρες μας δεν υπήρχε το YouTube θα ήταν δύσκολο ακόμα και να μιλήσουμε για video marketing μέσω internet. Το YouTube αποτελεί την δεύτερη μηχανή αναζήτησης για βίντεο μετά την Google, ενώ είναι γνωστό πως εδώ και αρκετά χρόνια το YouTube έχει ενταχθεί στο δυναμικό της Google. Εάν έχετε μπει στην διαδικασία να δημιουργήσετε ένα εταιρικό βίντεο στο οποίο παρουσιάζονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας τότε είστε από τους προνομιούχους που μπορούν να επωφεληθούν από την δύναμη του YouTube στοχεύοντας κοινό που ενδιαφέρεται για αυτά που προσφέρεται με ελάχιστο κόστος εν αντίθεση με την διαφήμιση στην τηλεόραση. Παράλληλα χτίζετε ένα πολύ δυνατό brand awareness γύρω από το όνομα της επιχείρησής σας, κάτι που θα ήταν αδύνατο εάν επιχειρούσατε σε άλλα μέσα με το ίδιο budget.
Το Email Marketing είναι όταν μια εταιρεία στέλνει ένα εμπορικό μήνυμα σε μια ομάδα ανθρώπων με τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να μείνετε συνδεδεμένοι με τους πελάτες σας ενώ παράλληλα προωθείτε την επιχείρησή σας. Μέσω της αποτελεσματικής χρήσης του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορείτε να διατηρήσετε την τρέχουσα βάση με τους πελάτες σας στοχεύοντας παράλληλα σε νέες αγορές. Ακόμα μπορείτε εύκολα να παρακολουθείτε πόσο αποτελεσματική είναι μια καμπάνια email marketing και να παρατηρήσετε αν η επιστροφή της επένδυσής σας είναι υψηλότερη ή χαμηλότερη συγκριτικά με τις πιο παραδοσιακές εκστρατείες μάρκετινγκ.
Το content marketing είναι το μάρκετινγκ που επικεντρώνεται στη δημιουργία, έκδοση και διανομή περιεχομένου (κείμενο, εικόνες, βίντεο) για ένα στοχευμένο κοινό με σκοπό αυτό το κοινό να εκτελέσει μια ενεργεία, όπως για παράδειγμα αγορά μιας υπηρεσίας ή προϊόντος. Το content marketing αποτελεί μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, που βασίζεται στην οικοδόμηση μιας ισχυρής σχέσης με τους πελάτες σας, παρέχοντας πολύτιμο περιεχόμενο σε σταθερή βάση ώστε αυτό το περιεχόμενο να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για αυτούς – έτσι χτίζεται loyalty και authority απέναντι στο αγοραστικό σας κοινό. Τέτοιες ενέργειες απαιτούν έμπειρους κειμενογράφους που εκτός από το να συντάσουν θα πρέπει να ξέρουν να κάνουν και έρευνα γύρω από το αντικείμενό σας, αλλιώς σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος να εκτεθείτε.Tab Content

Είστε έτοιμοι να κάνετε τη σελίδα σας να αποφέρει καρπούς;
Αυξήσετε τις πωλήσεις σας σε υπηρεσίες και προϊόντα μέσω της ιστοσελίδας σας σε στοχευμένο κοινό που ψάχνει για αυτά που προσφέρετε.

Τι πρεπει να γνωριζετε πριν διαφημιστειτε online
Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε τη χρησιμότητα της διαφήμισης για την επιτυχία ενός προϊόντος ή για τη φήμη και το κύρος μιας εταιρείας. Κάποια πράγματα όμως είναι χρήσιμο να τα γνωρίζουμε και να μην τα ξεχνάμε.
- Το πρώτο και βασικό: Η διαφήμιση δεν είναι πανάκεια και δεν μπορεί να μας λύσει όλα τα προβλήματα. Για να είναι αποτελεσματική πρέπει να ακολουθούμε κάποιους κανόνες.
- Η διαφήμιση δεν μπορεί να βελτιώσει ένα προϊόν, παρά μόνο την εικόνα του. Θα πρέπει να φροντίζουμε λοιπόν για την ποιότητα του προϊόντος ή για την προβολή της σωστής και όχι μιας ψεύτικης εικόνας του.
- Η διαφήμιση δεν απευθύνεται οπουδήποτε. Θα πρέπει να γνωρίζουμε τις αγορές και το κοινό που απευθυνόμαστε. Ποιά είναι τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων που αποτελούν αυτήν την αγορά. Πρέπει να βρούμε στοιχεία όπως ο μέσος όρος ηλικίας, το επίπεδο μόρφωσης, το φύλο κ.α.